1. Buyer
1.1.
Buyer
Official name: CROUS de Lyon
Legal type of the buyer: Body governed by public law, controlled by a central government authority
Activity of the contracting authority: Housing and community amenities
2. Procedure
2.1.
Procedure
Title: Accord-cadre de Services courants relatif à l'acquisition et à la maintenance d'une solution de Gestion Électronique des Documents (GED) en mode SaaS pour le Crous de Lyon
Description: Le présent accord-cadre a pour objet l'acquisition et la mise en place d'un outil de Gestion Electronique des Documents (GED) en mode SaaS ainsi que sa maintenance corrective et évolutive pour le Crous de Lyon.
Procedure identifier: 492f87b2-c6c1-4686-908e-4fee3f424eed
Internal identifier: 26SG10
Type of procedure: Negotiated with prior publication of a call for competition / competitive with negotiation
The procedure is accelerated: no
2.1.1.
Purpose
Main nature of the contract: Services
Main classification (cpv): 72514300 Facilities management services for computer systems maintenance
Additional classification (cpv): 72400000 Internet services
2.1.2.
Place of performance
Country subdivision (NUTS): Rhône (FRK26)
Country: France
2.1.3.
Value
Estimated value excluding VAT: 0,00 EUR
Maximum value of the framework agreement: 370 000,00 EUR
2.1.4.
General information
Legal basis:
Directive 2014/24/EU
2.1.6.
Grounds for exclusion
Sources of grounds for exclusion: Procurement Document
5. Lot
5.1.
Lot: LOT-0001
Title: Accord-cadre de Services courants relatif à l'acquisition et à la maintenance d'une solution de Gestion Électronique des Documents (GED) en mode SaaS pour le Crous de Lyon
Description: Le présent accord-cadre a pour objet l’acquisition et la mise en place d’un outil de Gestion Electronique des Documents (GED) en mode SaaS ainsi que sa maintenance corrective et évolutive pour le Crous de Lyon.
Internal identifier: 1
5.1.1.
Purpose
Main nature of the contract: Services
Main classification (cpv): 72514300 Facilities management services for computer systems maintenance
Options:
Description of the options: Le présent accord-cadre peut être reconduit tacitement 3 fois pour une période de 12 mois sans que sa durée totale, toutes périodes confondues, sera au maximum de 60 mois. Le Crous de Lyon peut prendre par écrit la décision de ne pas reconduire l’accord-cadre au plus tard deux mois avant la fin de la période en cours. A défaut de courrier informant de cette non-reconduction, le marché public est considéré comme tacitement reconduit pour 12 mois. La décision de non-reconduction n’a pas à être motivée et ne donne pas lieu à indemnisation. Dans l’hypothèse où l’accord-cadre ne serait pas reconduit, les bons de commande émis continuent à s’exécuter jusqu’à leur terme. Dans tous les cas, le titulaire ne peut pas refuser la reconduction du marché public. Le Crous de Lyon peut conclure un nouvel accord-cadre avant la fin du présent marché afin de garantir la continuité d’exécution des prestations.
5.1.2.
Place of performance
Country subdivision (NUTS): Rhône (FRK26)
Country: France
5.1.3.
Estimated duration
Duration: 60 Months
5.1.4.
Renewal
Maximum renewals: 3
5.1.5.
Value
Estimated value excluding VAT: 360 000,00 EUR
Maximum value of the framework agreement: 370 000,00 EUR
5.1.6.
General information
This is a recurrent procurement
Reserved participation:
Participation is not reserved.
Procurement Project not financed with EU Funds.
The procurement is covered by the Government Procurement Agreement (GPA): yes
5.1.9.
Selection criteria
Sources of selection criteria: Procurement Document
Information about the second stage of a two-stage procedure:
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure: 3
The procedure will take place in successive stages. At each stage, some participants may be eliminated
The buyer reserves the right to award the contract on the basis of the initial tenders without any further negotiations
5.1.10.
Award criteria
Criterion:
Type: Quality
Name: Valeur technique de l'offre
Description: • SC n°1 : Compréhension du contexte et des enjeux (note sur 2) • SC n°2 : Couverture fonctionnelle de la GED (note sur 10) • SC n°3 : Gestion de projet (note sur 6) • SC n°4 : Architecture et Sécurité de la solution GED (note sur 2)
Category of award weight criterion: Weight (percentage, exact)
Award criterion number: 70
Criterion:
Type: Price
Description: • SC n°1 : Analyse des prix forfaitaires à partir du montant annuel indiqué dans les annexes 1 AE « DPGF » (note sur 15) • SC n°2 : détail quantitatif estimatif (non communiqué aux entreprises) établi à partir des prix indiqués dans l’annexe 2 AE « bordereau des prix unitaires » (note sur 5)
Category of award weight criterion: Weight (percentage, exact)
Award criterion number: 30
5.1.11.
Procurement documents
Access to certain procurement documents is restricted
Justification for restricting access to certain procurement documents: Protection of particularly sensitive information
5.1.12.
Terms of procurement
Terms of submission:
Electronic submission: Required
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: French
Electronic catalogue: Not allowed
Advanced or qualified electronic signature or seal (as defined in Regulation (EU) No 910/2014) is required
Variants: Not allowed
Deadline for receipt of requests to participate: 05/10/2026 15:00:00 (UTC+02:00) Eastern European Time, Central European Summer Time
Information that can be supplemented after the submission deadline:
At the discretion of the buyer, all missing tenderer-related documents may be submitted later.
Terms of contract:
The execution of the contract must be performed within the framework of sheltered employment programmes: No
Electronic invoicing: Required
Electronic ordering will be used: no
Electronic payment will be used: no
5.1.15.
Techniques
Framework agreement:
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants: 1
Justification for the duration of the framework agreement: En application de l’article L. 2125-1 du code de la commande publique, la durée du présent accord-cadre est supérieure à quatre ans. Cette durée de 60 mois s’explique par la double nécessité suivante : - L’importance des investissements initiaux liés au déploiement de la solution de GED (développement, paramétrage, reprise des données) nécessitant une période d’amortissement financier prolongée pour garantir l’équilibre économique des prestations. - la stratégie de déploiement progressif de la GED par vagues successives au sein des différents services. Cette durée de 60 mois est indispensable pour garantir le maintien d’une solution technique unique et homogène à l’échelle de l’établissement.
Information about the dynamic purchasing system:
No dynamic purchase system
5.1.16.
Further information, mediation and review
Mediation organisation: Tribunal administratif de Lyon
Review organisation: Tribunal administratif de Lyon
Organisation providing more information on the review procedures: Tribunal administratif de Lyon
Organisation receiving requests to participate: CROUS de Lyon
Organisation processing tenders: CROUS de Lyon
8. Organisations
8.1.
ORG-0001
Official name: CROUS de Lyon
Registration number: 18690156700013
Department: Service achats
Postal address: 59 rue de la Madeleine
Town: Lyon cedex 07
Postcode: 69365
Country subdivision (NUTS): Rhône (FRK26)
Country: France
Contact point: MME ROUX Fanny - Acheteur
Telephone: 0437287354
Roles of this organisation:
Buyer
Organisation receiving requests to participate
Organisation processing tenders
8.1.
ORG-0002
Official name: Tribunal administratif de Lyon
Registration number: 17690005800015
Postal address: 184 RUE DUGUESCLIN
Town: Lyon
Postcode: 69433
Country subdivision (NUTS): Rhône (FRK26)
Country: France
Telephone: 04 87 63 50 00
Roles of this organisation:
Review organisation
Organisation providing more information on the review procedures
Mediation organisation
Notice identifier/version: 2b3a1ab5-1fb0-4c64-97c6-90f0a8c58eac - 01
Form type: Competition
Notice type: Contract or concession notice – standard regime
Notice subtype: 16
Notice dispatch date: 02/09/2026 09:39:36 (UTC+02:00) Eastern European Time, Central European Summer Time
Languages in which this notice is officially available: French
Notice publication number: 607506-2026
OJ S issue number: 170/2026
Publication date: 03/09/2026