692291-2026 - Competition
Belgium – Business services: law, marketing, consulting, recruitment, printing and security – Marché Public de services Consultance en pondération des fonctions
OJ S 194/2026 07/10/2026
Contract or concession notice – standard regime - Change notice
Services
1. Buyer
1.1.
Buyer
Official name: SPF Justice
Email: public.procurement@vsse.be
Legal type of the buyer: Central government authority
Activity of the contracting authority: Public order and safety
2. Procedure
2.1.
Procedure
Title: Marché Public de services Consultance en pondération des fonctions
Description: Le présent marché porte sur la structuration fonctionnelle et le classement des fonctions de l’organisation sur base des groupes de fonctions tels que définis dans l’arrêté royal portant le statut du personnel de la Sûreté de l’Etat.
Procedure identifier: 8b940b72-fe2d-404d-8acf-a1304f44b573
Internal identifier: MP HR-206-009
Type of procedure: Open
The procedure is accelerated: no
2.1.1.
Purpose
Main nature of the contract: Services
Main classification (cpv): 79000000 Business services: law, marketing, consulting, recruitment, printing and security
2.1.2.
Place of performance
Country subdivision (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Country: Belgium
2.1.4.
General information
Legal basis: 
Directive 2014/24/EU
2.1.6.
Grounds for exclusion
Sources of grounds for exclusion: Procurement Document
5. Lot
5.1.
Lot: LOT-0001
Title: MP HR-206-009 - 1
Description: Le présent marché porte sur la structuration fonctionnelle et le classement des fonctions de l’organisation sur base des groupes de fonctions tels que définis dans l’arrêté royal portant le statut du personnel de la Sûreté de l’Etat.
Internal identifier: 1
5.1.1.
Purpose
Main nature of the contract: Services
Main classification (cpv): 79000000 Business services: law, marketing, consulting, recruitment, printing and security
5.1.2.
Place of performance
Country subdivision (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Country: Belgium
5.1.3.
Estimated duration
Duration: 1 Year
5.1.6.
General information
Reserved participation: 
Participation is not reserved.
Procurement Project not financed with EU Funds.
The procurement is covered by the Government Procurement Agreement (GPA): no
5.1.9.
Selection criteria
Sources of selection criteria: Procurement Document
5.1.10.
Award criteria
Criterion: 
Type: Price
Description: Le critère prix portera sur le coût total de la mission, exprimé hors TVA, et incluant l’ensemble des frais (honoraires, déplacements, frais annexes, etc.).
Category of award weight criterion: Weight (percentage, exact)
Award criterion number: 40
Criterion: 
Type: Quality
Description: Afin d’évaluer ce critère, les soumissionnaires dont l’offre satisfait aux exigences de base seront invités à présenter leur méthodologie à la Direction générale et au représentants du service HR.
Category of award weight criterion: Weight (percentage, exact)
Award criterion number: 40
Criterion: 
Type: Quality
Description: Afin d’évaluer ce critère, les soumissionnaires dont l’offre satisfait aux exigences de base verront l’organisation du projet et la planification proposées analysées sur la base des éléments décrits dans leur offre.
Category of award weight criterion: Weight (percentage, exact)
Award criterion number: 20
Justification for not indicating the weighting of the award criteria: Voir cahier des charges
5.1.12.
Terms of procurement
Terms of submission: 
Electronic submission: Required
Address for submission: https://www.publicprocurement.be/supplier/enterprises/0/tendering-workspaces/publication-workspace-detail/767ef7ee-b91a-489b-8dac-1661c2149cda/general
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: Dutch, French
Electronic catalogue: Allowed
Advanced or qualified electronic signature or seal (as defined in Regulation (EU) No 910/2014) is required
Deadline for receipt of tenders: 06/11/2026 14:00:00 (UTC+01:00) Central European Time, Western European Summer Time
Duration during which the tender must remain valid: 180 Days
Terms of contract: 
The execution of the contract must be performed within the framework of sheltered employment programmes: No
Electronic invoicing: Required
Electronic ordering will be used: no
Electronic payment will be used: no
5.1.15.
Techniques
Framework agreement: 
No framework agreement
Information about the dynamic purchasing system: 
No dynamic purchase system
5.1.16.
Further information, mediation and review
Review organisation: Conseil d'Etat
Information about review deadlines: Les instances de recours sont décrites dans l’article 24 de la loi du 17 juin 2013 relative à la motivation, à l’information et aux voies de recours en matière de marchés publics, de certains marchés de travaux, de fournitures et de services et de concessions. La procédure pour introduire un recours est notamment décrite dans les articles 14 et 15 de ladite loi. L’article 14 concerne la faculté d’introduire un recours en annulation devant l’instance de recours. L’article 15 concerne la faculté d’introduire un recours en suspension devant l’instance de recours. Le juge ordinaire peut également être compétent si des dommages et intérêts sont exigés conformément à l’art. 16 de ladite loi. Les délais de recours sont décrits dans l’article 23 de ladite loi. Cet article mentionne, entre autres, que le recours en annulation est introduit dans un délai de soixante jours et que le délai du recours en suspension est de quinze jours. Il est conseillé d’avertir l’autorité adjudicatrice le plus vite possible par télécopieur, par courrier électronique ou par un autre moyen électronique si vous décidez d’introduire un recours en suspension. Le recours en suspension ou en annulation est envoyé soit par voie électronique soit par lettre recommandée suivant les règles de procédure, décrites dans la loi et le règlement portant organisation du Conseil d’État. Vous trouverez davantage d’informations au sujet du règlement de procédure sur le site web suivant : http://www.raadvst-consetat.be/ Cette communication n’est à considérer que comme simple communication au sens de la loi du 17 juin 2013 et, le cas échéant, au sens de l’article 19 des lois coordonnées sur le Conseil d’État.
8. Organisations
8.1.
ORG-0001
Official name: SPF Justice
Registration number: 0308357753_4672
Department: Sûreté de l'état
Postal address: Boulevard du Roi Albert II 6
Town: Bruxelles
Postcode: 1000
Country subdivision (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Country: Belgium
Email: public.procurement@vsse.be
Telephone: +32 22056211
Fax: +32 22015772
Internet address: https://vsse.be
Buyer profile: https://www.publicprocurement.be/bda?organisationIds=4672&includeOrganisationChildren=true
Roles of this organisation: 
Buyer
8.1.
ORG-0002
Official name: SPF Stratégie et Appui
Registration number: BE001
Postal address: Boulevard Simon Bolivar 30 Bte1
Town: Bruxelles
Postcode: 1000
Country subdivision (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Country: Belgium
Email: revise@publicprocurement.be
Telephone: +32 2 740 80 00
Internet address: https://bosa.belgium.be
Roles of this organisation: 
TED eSender
8.1.
ORG-0003
Official name: Conseil d'Etat
Registration number: 0931.814.266
Town: Bruxelles
Postcode: 1000
Country subdivision (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Country: Belgium
Roles of this organisation: 
Review organisation
10. Change
Version of the previous notice to be changed: 1a4b3d89-5909-49eb-a3d3-69c303f9a24b-01
Main reason for change: Information updated
10.1.
Change
Section identifier: LOT-0001
The procurement documents were changed on: 05/10/2026
Notice information
Notice identifier/version: 110881cb-8c57-47af-b007-8d66c41065e9  -  01
Form type: Competition
Notice type: Contract or concession notice – standard regime
Notice subtype: 16
Notice dispatch date: 05/10/2026 00:00:00 (UTC+02:00) Eastern European Time, Central European Summer Time
Notice dispatch date (eSender): 05/10/2026 00:00:00 (UTC+02:00) Eastern European Time, Central European Summer Time
Languages in which this notice is officially available: French, Dutch
Notice publication number: 692291-2026
OJ S issue number: 194/2026
Publication date: 07/10/2026